نقد و بررسی مانهوا
توضیحات داستان
موضوع کلی رو در آثار زیادی دیدیم، یک گیمر وارد بازی میشه و مجبور میشه همراه کاراکترهای بازی برای زنده موندن تلاش کنه. اما تمایز این اثر با بقیه در سیستم بازی متفاوتشه. بالا رفتن از برج رو زیاد دیدیم اما هیچ کدوم اینقدر جزئیات یک بازی رو دقیق و منطقی نساخته بودن. اینقدر بازی جذابیه که هر مخاطبی رو علاقمند میکنه به بازی کردنش (حیف که خیلی پیشرفتهست وگرنه تا الان میساختنش بازیشو).
تا چپتر ۱۱۷ میشه گفت از نظر داستانی نقطه کور خاصی نیست و خواننده نه تنها گیج نمیشه با این همه جزئیات، بلکه بیشتر و بیشتر با استراتژیها و سکانسهای حرفهای روبرو میشه. تنها چیزی که تو این اثر قابل پیشبینیه نجات یافتن شخصیت اصلیه (که خب منطقا اگر نباشه یعنی اثر تموم شده!) و بقیه موارد رو کلا نمیشه فهمید.
نمیشه بیشتر از ۹ امتیاز داد ولی داستان به نظرم ۱۰ از ۱۰ عه.
اگر میخواید ببینید که داستانش رو میپسندید یا نه، فقط کافیه تا چپتر ۱۰ بخونید.
توضیحات طراحی
طراحی نیاز به بررسی خاصی نداره، قابل حدس هم بود که چقدر خوبه چون طراحا فوق حرفهای هستن. شخصیتها به زیبایی کشیده شدن و چهرهها اکثرا تفاوت مشخصی دارن (جز چند مورد تو چند سکانس). بخشهای فان داستان هم به خوبی طراحی شدن و مخاطب رو میتونن بخندونن. مبارزات از کیفت بالایی برخوردارن؛ اکثر اوقات حتی میشه تک ضربههای شخصیتها رو هم دید و به خوبی تفاوت قدرت شخصیتها رو میشه تشخیص داد. احساسات افراد رو هم به خوبی در طراحی نشون میده. همچنین سعی شده مثل بازیها اطلاعات افراد رو روی کارتها نمایش بده که اینم ایده جالب و قشنگی بود.
امتیاز طراحی به نظرم ۱۰ عه
انتظار بالایی هم از طراحی داشته باشید بازم ناامید نمیشید.
توضیحات کاراکتر
تو این قسمت نمیشه خیلی نظری داد چون به جز شخصیت اول، اطلاعات زیادی در مورد شخصیتهای دیگه نداریم. در واقع هر شخصی که میبینیم رو از اول برامون معرفی نمیکنه و در طول داستان و رفتار حال حاضرش میفهمیم چطور شخصیه.
اما در مورد شخصیت اصلی، پیش زمینه عالی چیده شده؛ یک بازیکن برتر بوده و الان در جلد یک کشاورز وارد بازی میشه. به تدریج شخصیتش برامون نمایان میشه و میشه گفت بعد از ۳۰ چپتر نکته خاصی در مورد شخصیتش باقی نمیمونه.
در کل شخصیتپردازی بدی نداره اما دنبال این نباشید که پیچیدگیهای خاصی ببینید، برعکس، کارکترها طرز فکر سادهای دارن و زمنیه خیلی خاصی هم نیست که داستان احساسی ایجاد کنه. اما همین موضوع هم به اندازه کافی جذابه
امتیاز طراحی کارکتر به نظرم ۸ از ۱۰ عه
توضیحات جذابیت
از نظر جذابیت عالیه. داستان خیلی خوبه، طراحی خیلی خوبه و ی جوری نوشته شده که انگار شما دارین استریم یک بازی فوق خفن رو از دیدگاه شخصیتهای بازی میبینید. مراحل بازی اصلا آسون نیستن و هرجا فکر کردین که خب بالاخره تموم شد ای مرحله، باز نویسنده ی بخش اضافه میکنه و کلی استرس میکشین! داستان هم فقط بازی کردن نیست، هدف اصلی که نجات از بازیه رو هم به خوبی دنبال میکنه و اینطور نیست که کلا قرار باشه تا آخر داستان هیچ خبری نباشه. داستان بازی مراحل مختلفی داره اما چیزی که بیشتر باعث جذابیت شده، نشون دادن روند پیشرفته (هم قدرت کاراکتر هم بخشای مختلف بازی و ...)
شخصیت نقش اصلی هم خودش باعث جذابیت بیشتر میشه و میتونید انتظار کارای عجیبی ازش داشته باشید!
به نظرم امتیاز جذابیت ۹.۵ از ۱۰ عه
ممنون که نظراتم رو خوندید.
این نقد براتون مفید بود ؟